Låga betyg för Hallandstrafikens app

Hallandstrafikens app har fått en tung start sedan lanseringen för två och ett halvt år sedan.

Publicerad

Varberg/Halland. Snittbetyget för Hallandstrafikens app från användarna ligger på 1,5 stjärnor på en femgradig skala.

– Vi hade förväntat oss ett helt annat utfall av mottagandet och genomförandet av vår nya app. Man ska också komma ihåg att det var störst problem i början – då var det riktigt svårt för oss att leverera en bra app, säger press- och informationschef Peter Gyllander till P4 Halland.

Tre större stopp under året

Under året har appen drabbats av tre större stopp, och senast i måndags gick det inte att köpa en biljett. Under tiden appen ligger nere får resenärerna resa gratis utan biljett, men vilka förlustsummor det innebär för Hallandstrafiken vill Peter Gyllander inte gå in på.

– Det håller vi för oss själva. Men vi ser till att alla resenärer, kontrollanter och förare får information via våra kanaler om att appen ligger nere och inte går att använda.

Trots problemen menar Peter Gyllander att appen fungerat bättre den senaste tiden.

– Det har blivit riktigt bra mot slutet, och idag känner vi att appen trots allt har en godkänd stabilitet och en godkänd funktion.

Powered by Labrador CMS